پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ 19 September 2024
شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۳۸۹۰

منتقدان و طرفداران لوگوی Threads چه می‌گویند؟

بسیاری از کاربران توئیتر نیز از این لوگو انتقاد کرده‌اند. آنها آن را با عدد 666 (نماد شیطان) و یک رشته موی تناسلی مقایسه کرده‌اند. البته که احتمالاً باید این انتقادات از جانب دوست‌داران توئیتر را به سبب وفاداری آنها به اپ مورد علاقه خودشان دانست.
نویسنده :
مونس نظری

مارک زاکربرگ روز چهارشنبه تردز را معرفی کرد. رقیبی برای توئیتر که به نظر می‌رسد سریع‌ترین برنامه‌ای باشد که تا این لحظه دانلود شده است. لوگوی این اپ تازه چیزی است شبیه یک سیم‌پیچ فنری و در خلاف جهت عقربه‌های ساعت، که معمولاً با رنگ سفید در پس‌زمینه‌ای سیاه از کاربر تازه استقبال می‌کند.

 

این لوگو در وهله اول چیزی شبیه @ است. نمادی که در دسته‌های توئیتر و آدرس‌های ایمیل وجود دارد. اما با این حال آن‌قدری انتزاعی است که می‌توان تصاویر دیگری نیز از آن استنباط کرد.

 

بعضی نیز فکر می‌کنند که نماد آن به حرف G شباهت دارد؛ یا شاید هم عدد ۶ انگلیسی و یا حروف الفبای تامیل و مالایی. برخی دیگر نیز آن را چیزی شبیه به یک تکه نخ یا یک تکه موی مجعد دانسته‌اند.

 

راب جانوف، طراح سازنده لوگوی رنگین‌کمانی اپل گفته است که ابهام‌گونگی این لوگو باعث می‌شود که مردم طرحش را راحت‌تر به خاطر بسپارند. جانوف که از طرح این لوگو حسابی خوشش آمده گفته است که شباهت آن به نماد @ باعث شده که برای بینندگان حس آشنایی ایجاد کند و در عین‌حال آن‌قدری متمایز باشد که توجه آنها را نیز به خودش جلب کند.

 

جسیکا والش هم که یک طراح گرافیک است گفته که این طرح بیش از حد گیج‌کننده است. او در ایمیلی نوشته: «وقتی دیدمش متوجه منظور طراح نشدم.» اما بعد سعی کرده حرف «T» را در مرکز لوگو برای «Threads» قرار دهد.

 

لوگوی تردز مانند اکثر نمادهای شرکتی مدرن باید بسیار سازگار باشد. باید که روی بیلبورد یا صفحه گوشی خوانا به نظر برسد و برای مشتریانی که به زبان‌های مختلف در آن عضو می‌شوند، قابل فهم باشد.

 

شاید طراحی تردز با هدف بهبود تصویر عمومی آسیب‌دیده متا صورت گرفته باشد. که به بیان مایکل ایوامی: «هویت‌های تازه، بنا به ماهیت خودشان، برای پوشاندن عیوب و نقاط ضعف یک سازمان یا طرح مجموعه‌ای از ارزش‌ها طراحی می‌شود.»

 

به ظن مایکل ایوامی این طرح دوستانه و غیرتهدیدکننده به نظر می‌رسد. ایوامی آن را با یک تکه اسپاگتی مقایسه کرده و گفته است: «وقتی آن را می‌بینید برای لحظه‌ای فراموش می‌کنید که چه کسی و چه چیزی پشت آن بوده است.»

 

برخی لوگوهای ساده طراحان را عصبانی کرده‌اند. هنگامی که فیس‌بوک در سال ۲۰۲۱ نام خود را به متا تغیییر داد، یک نماد آبی بی‌نهایت را معرفی کرد که به دلیل فقدان تخلیلی که در پس طرحش وجود داشت، بازخورد چندانی دریافت نکرد.

 

به گفته متا، آرم تردز با فونت sans serif اینستاگرام و الهام‌گرفته از آیکون @ هم پر جنب‌و‌جوش است و هم نامتقارن. انتقاداتی که طراحان آن نیز به خوبی از آن اطلاع دارند. رناتو والدس اولموس، مدیر سابق Lyft گفته که لوگوی Threads به طور فاحشی صریح‌تر از متا است.

 

رامش سرینیواسان، مدیر لابراتوار فرهنگ‌های دیجیتال دانشگاه کالیفرنیا در مورد لوگوی تردز گفته که این لوگو اشاره‌ی زیرکانه‌ای به قطعه متفاوتی از نمادهای توئیتر است: نماد @ که قبل از دسته‌بندی شخصی هر کاربر توئیتر ظاهر می‌شود و عمیقاً با این پلتفرم گره خورده است.

 

سرینیواسان گفته که تردز انگار که با لوگوی خود می‌گوید: «هی! ما توئیتر هستیم. شاید این رابطه‌ای هوشمندانه با آنچه بیان می‌کند باشد؛ اما من جذابیتی در آن نمی‌بینم.»

 

بسیاری از کاربران توئیتر نیز از این لوگو انتقاد کرده‌اند. آنها آن را با عدد 666 (نماد شیطان) و یک رشته موی تناسلی مقایسه کرده‌اند. البته که احتمالاً باید این انتقادات از جانب دوست‌داران توئیتر را به سبب وفاداری آنها به اپ مورد علاقه خودشان دانست.

 

والدس اولموس گفته که لوگوها اغلب واکنش‌های تندی در فضای مجازی برمی‌انگیزانند. «لوگو اولین چیزی است که رویش کلیک می‌کنید و اولین چیزی که با آن به شما خوشامد گفته می‌شود.»

 

آقای ایوامی معتقد است که لوگوی تدرز یقیناً از دوره طعنه‌های آنلاین عبور خواهد کرد. این طرح انتزاعی ممکن است حتی از پرنده آبی توئیتر نیز دوام بیشتری پیدا کند. چرا که به سبکی ترجمان شده است که به ظن عده‌ای از مدل‌های سابق پا فراتر گذاشته است.

 

ایوامی گفته که چه بسا اگر توئیتر بار دیگر آغاز به کار می‌کرد، می‌خواستند چنین طرحی را برایش برگزینند.

 

 

 

منبع خبر : نیویورک‌تایمز
برچسب ها:
ارسال نظر
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

پیجر همه جا، از اتاق کودک تا میز کافه و رستوران

چه کسانی از پیجر استفاده می‌کنند؟

در گفت‌وگوی فراز با «علی بهشتی نیا»، کارشناس آموزشی بررسی شد

مخاطرات اختصاص ۲۰ درصد از ظرفیت مدارس به اتباع افغانی

زندگی